7 powodów, dla których warto ćwiczyć. Radzi Asia Rupnik, trenerka personalna.

Powodów, dla których warto ćwiczyć, jest naprawdę wiele. Często – rozpoczynając aktywność fizyczną – nie zdajemy sobie sprawy, jak wielki będzie miała na nas wpływ. Zdarza się, że raczej myślimy o braku czasu, o zmęczeniu, spoconych ciuchach i wyrzeczeniach, ale na liście za i przeciw, z pewnością jest więcej plusów.

1. Nasza fizyczność – wygląd często bywa pierwszym powodem, dla którego myślimy o rozpoczęciu ćwiczeń. I nic w tym złego, chcemy się podobać sobie i innym, chcemy być akceptowani. Ćwiczenia nie tylko pomagają w zrzuceniu nadprogramowych kilogramów, ale też mają wpływ na napięcie mięśni i wygląd naszej skóry. Ciało jest jędrniejsze, skóra bardziej napięta, nabieramy smuklejszych kształtów.

IMG_9792aa (1)

2. Postawa, sposób poruszania się, młodość. Wyprostowana sylwetka, sprężysty krok, na dłużej zachowany młody wygląd, to wszystko zasługa aktywnego stylu życia. Czujemy, że nasze ciało jest lżejsze, silniejsze i bardziej sprawne, a co za tym idzie, zdrowsze.

3. Poprawa stanu zdrowia – ćwiczenia pomagają przezwyciężyć wiele dolegliwości związanych z naszym układem ruchu, jak bóle pleców, bioder czy kolan, dzięki nim możemy skorygować wady postawy i zaburzone wzorce ruchowe. Poza tym jesteśmy w stanie znacznie poprawić funkcjonowanie naszego układu oddechowego, krwionośnego oraz odpornościowego. Aktywność fizyczna jest jednym z elementów, które pomagają obniżyć cholesterol, uregulować ciśnienie tętnicze oraz poprawić krążenie krwi.

4. Zapobieganie chorobom cywilizacyjnym – jak wcześniej wspomniałam – ćwiczenia pomagają w powrocie do zdrowia, ale są także idealnym środkiem prewencji chorób, będących bolączką naszych czasów. Dzięki ćwiczeniom, dłużej będziemy cieszyć się dobrym zdrowiem i sprawnością fizyczną, a nasz układ odpornościowy będzie silniejszy i mniej podatny na infekcje.

5. Nasza psychika – zdrowie to nie tylko dobra kondycja ciała ale i naszego umysłu, a ćwiczenia mają na niego zbawienny wpływ. To za sprawą tak zwanego hormonu szczęścia – endorfiny, która zalewa wprost nasz organizm po wysiłku fizycznym. Pomimo zmęczenia mamy dobry humor i jesteśmy naładowani pozytywną energią. Ćwiczenia pomagają również redukować poziom kortyzolu, innego hormonu, który wydzielany jest pod wpływem stresu. Regularne treningi uwalniają od napięcia i pozwalają redukować stres.

IMG_9989aa (1)

6. Samopoczucie – czujemy, że mamy więcej energii, jesteśmy mniej podatni na stres, zdrowsi, silniejsi… nasza samoocena wzrasta, akceptujemy siebie, jesteśmy pewniejsi siebie, łatwiej radzimy sobie z trudnościami, lepiej organizujemy swój czas i jesteśmy bardziej wytrwali w dążeniach do celów – to wszystko za sprawą regularnych treningów, które mogą zmienić nasz styl życia.

7. Otwartość – większa skłonność do spróbowania nowych rzeczy, innych aktywności, więcej możliwości poznania nowych ludzi i większa na nich otwartość. Warto wyjść ze swojej skorupy i zacząć trenować!

AsiaRupnik

Asia Rupnik – trenerka personalna oraz instruktorka fitness. Absolwentka studiów humanistycznych, od najmłodszych lat związana ze sportem, interesuje się bieganiem oraz treningiem funkcjonalnym i medycznym. W zawodzie pracuje od 2004 roku, zaczynała od prowadzenia treningów grupowych na sali, aktualnie koncentruje się na indywidualnej pracy z klientem, jest niezależną trenerką personalną.

Kontakt:
www.asia.rupnik.pl
https://www.facebook.com/asiarupnik/

Reklama