Powitanie słońca

Poranne ćwiczenie dla ducha i ciała

Powitanie słońca to sekwencja 12 pozycji wykonywanych płynnie, jedna po drugiej, tak jakby stanowiły jeden ciągły ruch. Poszczególnym pozycjom ciała towarzyszą zsynchronizowane z nimi fazy oddechu.

Układ ten normalizuje pracę gruczołów wydzielania wewnętrznego. Powtarzany codziennie uelastycznia i wzmacnia mięśnie, poprawia funkcjonowanie układu pokarmowego, nerwowego, oddechowego i krążenia. Jest doskonałą praktyką do utrzymania dobrego samopoczucia i zachowania właściwego poziomu energii witalnej. Każdą z pozycji wykonujemy powoli, układając w prawidłowy sposób ciało.

  1. Pozycja góry. Stań spokojnie, nogi złączone, ramiona wzdłuż tułowia.Print
  2. Zrób wdech i wyciągnij ręce do góry, trzymając dłonie złączone.Print
  3. Zrób wydech i skłon tułowia, rozluźnij kark i połóż dłonie przed stopami.Print
  4. Robiąc wdech, wysuń prawą nogę do tyłu, oprzyj dłonie w okolicach lewej stopy.Print
  5. Wstrzymaj oddech i wysuń lewą nogę do tyłu, podtrzymując ciężar ciała na dłoniach i palcach stóp.Print
  6. Zrób wydech i zegnij łokcie, kierując je w stronę talii, a następnie opuść kolana i klatkę piersiową ku podłodze.Print
  7. Weź wdech i rozciągnij kręgosłup, wyprostuj ręce i unieś klatkę piersiową w górę.
    Print
  8. Wypuść powietrze z płuc i unieś biodra w górę w tył, wciskaj pięty w dół, tak aby całe stopy dotknęły podłogi, i przyciągnij brodę do piersi.Print
  9. Zrób wdech i wysuń lewą nogę do przodu, stawiając ją między dłońmi. Wydech.Print
  10. Zrób wdech i dostaw prawą nogę do lewej, wykonując skłon. Na koniec głęboki wydech.Print
  11. Zrób wdech, unosząc ręce nad głowę ze złączonymi dłońmi, spójrz w górę.Print
  12. Wykonując głęboki wydech, połóż się na brzuchu, lekko rozstaw nogi, a następnie unieś klatkę piersiową prostując ręce. Oddychaj głęboko. W tej pozycji możesz pozostać na kilka minut.Print

Reklama