Jak wybrać odpowiedni dla siebie trening personalny?

foto

Agnieszka Kowalczyk pomaga nam znaleźć trening odpowiedni dla siebie. Radzi, jak wybrać skutecznego trenera i jak nie zniechęcać się podczas treningu.

Jak wybrać dla siebie odpowiedni trening?

Trening jest to kwestia bardzo indywidualna. Osoba początkująca musi wiedzieć konkretnie, co chciałaby zmienić w swoim ciele. Crossfit, treningi siłowe, aeroby, tabaty itp. treningów jest naprawdę dużo i -niestety -nie każdy jest dla nas odpowiedni. Osoby ze wszelakimi schorzeniami czy kontuzjami nie powinny uprawiać mocno wysiłkowych ćwiczeń, aby nie zaszkodzić swojemu organizmowi. Najlepszym rozwiązaniem jest zapytać trenera o poradę. Dostosowanie odpowiedniego planu treningowego oraz żywieniowego jest gwarancją sukcesu.

Jak wybrać odpowiedniego trenera?

Wybór trenera jest kluczem do osiągnięcia wymarzonych efektów. Na wstępie należy zapytać osoby pracujące na siłowni, którą osobę polecają i dlaczego. Następnie dobrze jest obserwować jak trener pracuje z podopiecznym: czy jest w pełni zaangażowany, rozmawia, koryguje. Niestety coraz częściej możemy zaobserwować trenerów z telefonami w ręku. Takie osoby radzę skreślić już na wstępie. Ostatnim etapem jest rozmowa z samym trenerem. Jeżeli we wszystkich aspektach trener spełnia nasze oczekiwania, możemy rozpocząć współpracę.

active-84646_960_720

Jak się przygotować do rozmowy z trenerem?

Podstawą są aktualne badania lekarskie. Musimy również wiedzieć co chcemy zmienić, w jakim czasie i jak często możemy sobie pozwolić na treningi pod okiem wykwalifikowanego trenera. Dobrze jest mieć ze sobą szczegółową rozpiskę, co jedliśmy na tydzień przed umówionym spotkaniem. Oczywiście nie zatajamy żadnych przebytych kontuzji, schorzeń, bólów itp.

Jak się nie zniechęcać podczas treningu?

Dwa słowa: cierpliwość i ciężka praca. Pamiętajmy, że przychodząc na trening, robimy coś dla siebie, nie dla innych. Początki bywają trudne, ale przezwyciężenie ich sprawia, że pokonujemy swoje własne granice. Wszystko zaczyna się w głowie. Bądźmy zmotywowani, wytrwali a efekty przyjdą, nierzadko zaskakując nas samych. Skoro innym się udało, to dlaczego Ty nie spróbujesz?

fitness-1348867_960_720

Jakie można mieć oczekiwania od siebie i od trenera personalnego?

Samozaparcie, dyscyplina, chęć zmian, regularność, sumienność – to najważniejsze cechy, które musimy wpleść w życie, aby skutki były miarodajne do wylanego potu na treningach. Trener jest mentorem, pokazuje drogę, dobiera odpowiednie środki do realizacji postawionych celów. Jest poniekąd przyjacielem, psychologiem, motywatorem w jednym. Pamiętajmy, że czasem trener musi sprowadzić nas na ziemie, kiedy zagubimy się na ścieżce zwycięstwa. Szczerość to podstawa, pamiętajmy, aby nie ukrywać przed trenerem zjedzonych po cichu słodyczy, stresów w pracy itp. Każdy aspekt naszego życia ma przełożenie na jakość treningu.

kowalczyk

Agnieszka Kowalczyk – trener personalny

Profesjonalny trener personalny pracujący w zawodzie od 5 lat. Początkowo nabierała doświadczenia pracując w irlandzkich siłowniach, gdzie odobyła liczne szkolenia pod okiem trenerów z różnych zakątków globu. Obecnie przekazuje swoją wiedzę na polskim rynku. Sport ma we krwi. Przez 8 lat była tancerką w Akademickim Teatrze Tańca Włodzimierza Kucy oraz zawodniczką II ligowego zespołu koszykarskiego. Ukończyła Wychowanie Fizyczne na Akademii Jana Długosza w Częstochowie. Ciągła samorealizacja oraz szlifowanie swoich umiejętności zapewnia podopiecznym kompleksową opiekę oraz osiągnięcie zamierzonych celów. Treningi odbywają się w Częstochowie w siłowni Scout.

Kontakt: https://www.facebook.com/Kowalczyktrenuje/
Telefon: 729-418-014
E-mail: kowalczyktrenuje@gmail.com

Reklama