Przeciwzapalny smoothie – ananas i kurkuma

shutterstock_260760500(1)

Na pewno czytałeś/aś o dobroczynnych właściwościach superfoods, antyoksydantów i koktajli. Jeżeli szukasz sposobu na utrzymanie odporności na wysokim poziomie, zwłaszcza w sezonie jesienno – zimowym, kiedy organizm musi włożyć dużo wysiłku w to, aby utrzymać Nas na wysokich obrotach, przepis na przeciwzapalny smoothie z ananasem i kurkumą sprawdzi się idealnie.
Dlaczego #ananas ?
Ananasy zawierają naturalny enzym trawienny o nazwie #bromelaina, który wspomaga układ trawienny w rozkładaniu i absorpcji składników odżywczych z pożywienia, które jemy.
Dlaczego #kurkuma ?
Kurkuma wspomaga detoksykacji organizmu, redukuje stany zapalne i wspierania zdrowie układu odpornościowego.
Dlaczego #olejkokosowy ?
Olej kokosowy wzmacnia odporność, ma działanie #przeciwwirusowe i #antybakteryjne, wspomaga pracę układu pokarmowego, przyśpiesza przemianę materii. Obniża ryzyko cukrzycy, chorób serca i poprawia poziom cholesterolu.
Składniki :
• • 1 szklanka #puffins z ananasa lub świeżego ananasa pokrojonego w kostkę
• • 1 łyżeczka kurkumy w proszku lub świeżo startej
• • 1 łyżka nasion #chia
• • 1 łyżka oleju kokosowego
• • sok z 1/2 limonki
• • 1 szklanka #wody
• • szczypta czarnego pieprzu (wspomaga absorpcję kurkuminy)

Sposób przygotowania:
Miksujemy lub blendujemy wszystkie składniki razem i gotowe! Smacznego!

Mgr Agnieszka Pająk pasjonatka i propagatorka zdrowego stylu życia, specjalistka z zakresu wellness; Diet Coach, freelancer, publicystka, członek SlowFood International, redaktor i twórca slowfoodlife.com, food shopping assistant i supplier manager odpowiedzialna za wybranie najlepszych dostawców w showfood.pl

Reklama