Przeciwdziałaj osteoporozie

Utrata gęstości kości to naturalny proces związany ze starzeniem się organizmu. Można temu przeciwdziałać. Jak? To bardzo proste! Podstawowa broń człowieka w walce o mocniejsze kości to dieta bogata w wapń oraz suplementacja witaminy D.

Regularne posiłki

Trzeba jeść regularnie 4-5 posiłków dziennie. Każdy powinien zawierać nabiał: kefir, jogurt, biały ser, niewielkie ilości serów żółtych, oraz warzywa: szpinak, jarmuż, natka pietruszki, brokuły. Szpinak w szczególności zawiera dużo wapnia. Żeby był przyswajalny, należy go jeść z innymi produktami bogatymi w wapń, np. z twarogiem.

Mleko – tylko tłuste

Wielu dorosłych źle toleruje mleko w czystej postaci. Dlatego warto je zastąpić jogurtami, kefirem lub maślanką. Wystarczy nawet jeden plasterek żółtego sera dziennie.

Pieczywo

Najlepszym wyborem jest pełnoziarniste. Natomiast pieczywo razowe, powszechnie uważane za zdrowe, zawiera składniki, które utrudniają wchłanianie wapnia.

Unikaj

Dużej ilości wędlin i mięsa. Zawierają wysoką ilość fosforu, który blokuje wchłanianie wapnia. Podobnie działają mocna kawa, sól, alkohol, herbata i dania fast food.

Reklama