Dieta bez pszenicy

Bez pszenicy

Ułuż dietę bez pszenicy! Usunięcie pszenicy z menu spowoduje, że bez dodatkowych wyrzeczeń będziesz spożywać około 400 kcal dziennie mniej!

W naszej diecie pojawi się więcej błonnika, jeśli w miejsce dań pszennych wprowadzimy warzywa i orzechy. Zamiast produktów pszennych nakładajmy na swój talerz nieco więcej innych potraw, zwracając uwagę na ich jakość.

Warzywa – jedzmy je bez ograniczeń (z wyjątkiem ziemniaków i kukurydzy): na surowo, duszone, gotowane na parze, smażone na oliwie, pieczone, i włączajmy do każdego posiłku.

Owoce – te już w mniejszych ilościach, szczególnie jeśli są bogate w cukier (figi, daktyle).

Nieprażone orzechy – pod warunkiem że są bez sztucznych dodatków, uwodornionych olejów, mąki i cukru. Ponieważ są kaloryczne, nie przesadzajmy z ilością.

Oleje – wybierajmy te najlepszej jakości (oliwa extra virgin), unikajmy smażenia w głębokim tłuszczu i zbyt długiej obróbki cieplnej.

Mięsa i jajka – dobrze, gdyby pochodziły z hodowli ekologicznej.

Ryby.

Sery, tofu.

Grzyby, zioła, masło sezamowe, siemię lniane, sos sojowy, oliwki, chili, ocet winny i inne smakowite dodatki do potraw.

Wegetarianie i weganie mogą spożywać większe ilości orzechów, soczewicy, cieciorki i dzikiego ryżu.

Reklama